רופאי ילדים, רוצים אירוח חינם במלון חמישה כוכבים?

רופאים שיתארחו בכנס הזה (ואני יכולה במידה מסוימת להבין אותם) מוזמנים לכתוב לי אחריו ולספר חוויות + פירוט שקית המתנות שתקבלו שם (ותקבלו, אל דאגה). שמכם ופרטיכם יישארו חסויים.

 

האירוע יתקיים במלון ממילא בירושלים – מלון חמישה כוכבים, חדש, נראה מקסים, על פי האתר שלו. יהיו הרצאות, וגם ארוחת צהריים, ערב, בוקר ושוב צהריים.

 

מי שרוצה להגיע למלון ככה סתם – מחירי החדרים מתחילים מ-1,400 שקל ללילה, כולל ארוחת בוקר. אין אפשרות לארוחות צהריים/ערב באמצע השבוע, אבל לידע כללי – בסוף השבוע, שיש בו ארוחות, מדובר בתוספת של 175 שקל לארוחה.

 

מי המרצים? פרופ' רענן שמיר, שכבר הוזכר בפוסט הקודם, מרצה מביה"ח לילדים בקרואטיה, ד"ר רונית לובצקי מבי"ח דנה לילדים, ד"ר קורינה הרטמן מבי"ח שניידר, וד"ר דרור מנדל, מחלקת ילודים ופגים, מסוראסקי (איכילוב). זיכרו את השמות. כל הרופאים האלה מבינים דבר או שניים בביולוגיה, אנטומיה, פיזיולוגיה והתפתחות תינוקות בהנקה ובלעדיהם, עובדים בבתי חולים ורואים תינוקות חולים ופגועים כל יום, ובוחרים לשתף פעולה עם מנגנוני שיווק של חברות התמ"ל.

 

אני לגמרי בעד שרופאי ילדים ילמדו על תזונת תינוקות ועל הנקה. לא לומדים על זה מספיק ואת העדויות לכך רואים בשטח. אבל לעשות זאת בחסות חברת תמ"ל זה לומר – נכון, הנקה זה ממש-ממש חשוב, אבל זה בונוס. תמ"ל מבחינתנו זה הסטנדרט ומי שרוצה להשקיע, שתניק. ולא כך הדבר. הנקה היא הסטנדרט, תמ"ל הוא בחירה נחותה. ורופא שמרצה מטעם, בחסות ובתשלום מחברה שמייצרת מוצר נחות שיש לו סיכוי סביר לפגוע בהתפתחות האופטימלית (לא מקסימלית; אופטימלית) של תינוק, נוהג באופן לא אתי. לך אחר כך ותשכנע אמא שהנקה זה חשוב, כשאצלך במשרד אפשר למצוא דוגמיות, קופונים ופרסומים אחרים, כשאתה כותב לה מרשם לאנטיביוטיקה, לדלקת אוזניים שיכלה להימנע אם התינוק הזה היה יונק, בעט שקיבלת מיצרן תמ"ל.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • נבט חיטה  ביום 18 בינואר 2010 בשעה 3:53 PM

    כמה שאת צודקת.

  • נבט חיטה  ביום 18 בינואר 2010 בשעה 4:28 PM

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3836045,00.html

  • עדו  ביום 18 בינואר 2010 בשעה 4:30 PM

    א. העובדה שרופאים מקבלים הטבות מחברות תרופות או במקרה הזה מזון לתינוקות
    ב. האם מזון לתינוקות עדיף או לא על הנקה .
    לגבי א. אין לי שום מחלוקת איתך, זה רע מאד שרופאים מקבלים שוחד שכזה בשביל לדחוף מוצרים לפציינט התמים שחושב שרק טובתו לנגד עיניהם.
    לגבי הסעיף השני : שני ילדי ינקו עד גיל שנה + (טוב, התשואות מגיעות כמובן לאישתי) אבל בשלב מסויים הם נגמלו ועברו לבקבוקים ולא, אני לא חושב שהאימא היא רק נותנת שירותים מצטיינת שצריכה להניק עד גיל חמש בלי שיהיו לה חיים משל עצמה. אז נשאלת השאלה – אם אי אפשר להניק , מה הדבר הטוב ביותר חוץ מזה? כשם שאפשר לשאול – אם אימא הולכת לעבודה, איזו מטפלת עדיפה לשמירה על הילד?

  • רני  ביום 18 בינואר 2010 בשעה 8:47 PM

    אף אחד בעולם לא יודע את כל מה שיש, מבחינת יכולת האדם לחפש ולזהות, בחלב אם לטוב ולרע ועוד לא התחלנו לדבר על גורמים נפשיים. ואין שום אפשרות שאדם או כל חי בעל נפש יאכל בלי תהליך משוב נפשי תודעתי למה שהוא עושה.

    באוכל סינטטי ליונקים וילדים הכל הפוך אנחנו משקיעים מאמץ אדיר שיהיה שם רק מה שיודעים עליו. אסור לפי החוק שיהיו שם דברים שלא יודעים עליהם.

    אז ברור שלעולם זה לא היה אותו דבר ולא יעזרו אלף ימי הרצאות.

    מידע זה צריכים להתחיל ולהתייחס לאוכל סינטטי תמיד כרע הכרחי ולעולם לא כתחליף טוב.

  • רופא ילדים  ביום 19 בינואר 2010 בשעה 3:43 AM

    הבעיה היא שאת חושבת בסטנדרטים שלך ולא של רופא ממוצע- לפי הסטנדרטים שלך (אמא, מניקה ודולה) אז בגלל לילה במלון אדם ימליץ על תזונה לקויה לילדים בהם הוא מטפל ולפי הסטנדרטים שלנו, של אנשים קצת יותר מוסריים וכנראה גם חכמים ממך יש הבדל בין לדעת יותר על תמ"ל לבין להמליץ עליו
    את הרי יודעת שלא כולם מסוגלות להניק כמוך, את יודעת שיש משמעות גדולה לתזונת תינוקות ואת יודעת שהידע הרפואי קצת חסר בתחום אבל את מתעקשת ללכת לפינה הכי נחותה, להצביע עליה ולחשוב שאת חושפת דברים מדהימים
    כל הגישה הזו- תזכרו את השמות וכאלה היא גישה מגעילה, מתנשאת…הנה, יש לי בלוג ואכפיש את הרופאים, כי הכי קל.
    גם בפוסט הקודם שלך- הרי רק הרופאים הצעירים הלכו לאכול ולא נשארו להרצאה, אף אחד אחר לא….כל הדולות ישבו בשקט ולמדו ולא אכלו
    בכלל….ועל זה נאמר פחחח

  • סמדר  ביום 19 בינואר 2010 בשעה 10:17 AM

    אתה מדבר כמו אלה שטוענים שפרסומות לא עובדות עליהם. חברות התמ"ל הן עסקים מסחריים, לא ארגונים פילנתרופיים, ואם הלילה במלון לא היה עוזר להן לשווק את מוצריהן, הן לא היו מממנות אותו. וכי למה להן?
    וכמובן שאיני מטילה אפריורית ספק במוסריותך, או במוסריותו של כל רופא אחר. רק ש… מה לעשות, פרסומות עובדות. אחרת הן לא היו שם.

    ובאשר ל"את יודעת שלא כולן מסוגלות להיניק כמוך" — אולי כדאי לחשוב קצת הלאה ולראות מה הסיבה (ואני מתכוונת לתופעה החברתית, לא למקרים אנקדוטליים). אתה באמת מאמין שאחרי כנס שמארגנת חברת תמ"ל אתה תדע — אבל ממש תדע — להדריך אמא שרוצה להיניק ונתקלת בקשיים (כן, כן, הן אלה ש"לא מסוגלות")? כי אם כן, אז אתה תמים, או לחילופין חברת התמ"ל החליטה להתאבד כלכלית.

  • סמדר  ביום 19 בינואר 2010 בשעה 11:07 AM

    שני תיקונים. ראשית, ההנחה שלאם שמיניקה עד גיל מאוחר "אין חיים משלה" היא הנחה אופיינית לתרבות-לא-מיניקה. מי שמכיר מנסיון ומקרוב דפוסי יניקה של פעוטות, יודע שמדובר בהנקות בודדות לאורך היום, שיכולות להימשך אפילו במקביל לעבודה במשרה מלאה, אם זה רצונה של האשה.
    שנית, אם ילדיך ינקו עד גיל שנה+ (איזה כיף!), הם אינם זקוקים לתמ"ל, ובעצם גם לא לבקבוק. התעדכן בתדריך להזנת התינוק — חלב פרה מפוסטר עדיף. (וגם כוס)

  • אביטל  ביום 19 בינואר 2010 בשעה 3:26 PM

    החתומה מטה (או מעלה?) הניקה את בנה עד גיל 5. במקביל, עבדתי במשרה מלאה, עסקתי בפעילות התנדבותית וגידלתי עוד 2 ילדים. לא היו לי חיים? לדעתי, אלו החיים 🙂

    ואכן, אחרי גיל שנה אין שום צורך לתת תמ"ל (בהנחה שאתה לא מסתמך על המלצות חברות התמ"ל, כמובן).

  • אביטל  ביום 19 בינואר 2010 בשעה 3:34 PM

    כל מה שאתה כותב טוב ויפה – תיאורטית. שכן אילו היית טורח לקרוא מחקרים בנושא (או סתם מקשיב לנשים מניקות), היית מגלה שרופאים ממליצים על מתן תמ"ל פעמים רבות, בלי שתהיה לכך סיבה מוצדקת.
    האם אתה חש שאתה מסוגל לפתור בעיות בהנקה? האם כשאישה באה אליך ומספרת שהתינוק שלה לא עולה במשקל, אתה בוחן את ההנקה, מוצא את הבעיה – אם יש כזו, ומטפל בה? מסופקתני, ואם כן – אתה יחיד במינו.

    לגבי ה"לא כולן מסוגלות להניק" – אחוז הנשים שלא "מסוגל להניק", בגלל בעיה הורמונלית או מבנית, הוא מזערי, יחסית לשיעור הנשים שאינן מניקות בפועל, ובטח יחסית לשיעור הנשים שנתנו להן להאמין שאין להן מספיק חלב, שהפטמות שלהן "אינן מתאימות להנקה", שאמרו להן להפסיק להניק במקרה של דלקת בשד ושאר משפטים שמתועדים היטב במחקרים שנעשו על הנושא, בעולם ובארץ.

    שיווק תמ"ל פוגע בהנקה. חשיפה לסיסמאות המטעות של תמ"ל מפחית שיעורי הנקה. גם זה מוכח שוב ושוב במחקרים. אתה אולי חושב שהשתתפות של רופאים בכנס שכזה אינה משנה דבר על דיעותיהם ועמדותיהם, אך מחקרים מוכיחים שאתה טועה. ההשפעה היא גם עליכם, כרופאים, וגם על האמהות שחשופות לאותן סיסמאות שמופיעות על המדבקות שהאחיות במרפאה מחלקות לילדים, על העטים שאתם כותבים בהם, על מדי הגובה במרפאות ועוד ועוד.
    בעולם אוטופי היית צודק. לצערינו, העולם אינו כזה. ואם חברות התמ"ל היו חושבות כמוך ולא היו חושבות שהפרסום שלהן משפיע, הן לא היו שופכות את הסכומים הללו על הכנס הזה ועל כנסים דומים.

  • סמדר  ביום 19 בינואר 2010 בשעה 11:03 PM

    הדברים שלך מוכיחים למעשה בדיוק את מה שהפוסט מדבר עליו, כי הם שיקוף מאד ברור של התודעה המסוימת שחברות התמ"ל מחדירות בהצלחה רבה לחברה. במקרה שלך זה אפילו עוד יותר מובהק, שכן אין כל ספק שאתה תומך בהנקה, וילדיך ינקו הרבה מעבר לממוצע בישראל. ראשית, ההנחה המובלעת שלך שבכל מצב שבו "אי אפשר" להיניק, ובכל גיל, תמ"ל הוא האופציה המועדפת (לא נכון: בגילאים צעירים, חלב שאוב מהאם, יניקה מאם אחרת או חלב שאוב מאם אחרת כולם עדיפים אם ניתן להשיגם, ומעל גיל שנה כאמור אין כלל צורך בתמ"ל), ושנית, ההנחה שאמא שמיניקה פעוט הופכת ל"ספקית שירותים מצטיינת", שלא לומר שפחה חרופה ממש, בעוד שמן הסתם לא היית מעלה בדעתך להתבטא כך על שלל פעולות אחרות שאנו עושות ועושים עבור ילדינו (אין לי ספק שאתה אב מסור ומחוייב), ושצורכות הרבה יותר זמן, מאמץ ולפעמים גם כסף (שעתיים בג'ימבורי מתישות וכובלות הרבה יותר מחודשיים הנקה של פעוט, מנסיון).
    וזה בדיוק מה שחברות התמ"ל מוכרות בהצלחה רבה, באמצעות כנסיהן ופרסומיהן, אפילו לתומכי הנקה כמוך וכמו רופא הילדים.
    ועל זה הפוסט.

  • כנרת  ביום 20 בינואר 2010 בשעה 10:25 AM

    לעדו –
    אם הילדים שלך ינקו שנה (+) אז התשואות לא רק לאשתך אלא גם לך. זה אתגר משפחתי לא קטן בימים אלו, ואשריכם ואשרי ילדיכם שהצלחתם בו.
    מהסיפא של הדברים שלך היה נשמע שאתה חושב שהתחרות של החברות היא רק בינן לבין עצמן ולא בינן לבין ההנקה. החברות אכן משקיעות מאמצים רבים כדי שכך נחשוב. אבל המאבק שלהן הוא גם נגד ההנקה באבו-אבוה. לא רק ההיגיון אומר את זה, יש לכך הוכחות מובהקות. אחת מהן הובאה בקישור שעדי צירפה לאחד הפוסטים האחרונים – דיון בכנסת עם נציגות החברות. תסתכל, זה מעניין ומאלף.

    לרופא – נראה שההתקוממות שלך היא על המחשבה שבאה אליך אמא מיניקה ושמחה עם תינוק שמח ובריא ואתה אומר לה שעדיף שתעבור לתמ"ל. ברור שזו מחשבה מקוממת. אתה ודאי לא נוהג כך. אני מכירה רופאים רבים ששמחים בהנקה כשהיא הולכת בקלות ובפשטות. הבעיה היא שבימינו ההנקה היא אתגר לא קטן, והשאלה היא מה המסר שאימהות מקבלות מהרופא כשהן נתקלות בקשיים. האם אצלך הן מקבלות במצב כזה הפניה לייעוץ הנקה? האם אין להן מול העיניים בחדרך פרסומות (=מדבקות לילדים, קישוטים ושות') שמעבירות איכשהו את המסר שהתמ"ל קיבל את החותמת הרפואית שלך, ושהבחירה בו היא נבונה ובריאה?
    אם אכן כך – אתה יחיד בדור. אשריך ואשרי מטופליך.

  • רופא שהיה שמח להיות  ביום 23 בינואר 2010 בשעה 3:30 PM

    אינני בקיא בקורס אבל אין לי ספק שידונו בו בעיות נוספות מעבר להנקה ותמ"ל, יש לילדים היום הרבה בעיות תזונה כולל דרישות מיוחדות לילדים חולים במחלות כרוניות, תת תזונה, השמנה, מחלות מעי ועוד ועוד, ועל זה ממש לא אכפת לי שחברות התמ"ל ישלמו, אמר פעם מישהו
    צר עולמי כעולם כעולם נמלה…

  • כ  ביום 23 בינואר 2010 בשעה 9:40 PM

    "יש לילדים היום הרבה בעיות תזונה כולל דרישות מיוחדות לילדים חולים במחלות כרוניות, תת תזונה, השמנה, מחלות מעי ועוד ועוד"

    צריך להוסיף על זה משהו?
    אולי רק לגזור ולהדביק את רשימת המחלות שהנקה מגנה מפניהן על-פי תדריך משרד הבריאות להזנת תינוקות (רמז: מחלות כרוניות, השמנה, זיהומים במעיים…,).

  • רופא שהיה שמח להיות  ביום 25 בינואר 2010 בשעה 12:50 AM

    איש לא חולק שהנקה טובה וחשובה אבל לא צריך לעשות ממנה יותר ממה שהיא

  • כ  ביום 25 בינואר 2010 בשעה 9:20 AM

    אבל מעטים מוכנים להאמין למה שיש לארגוני הבריאות הגדולים להגיד בנושא.

    ולמתי מעט, ממש יחידי סגולה, צורם רצף הנתוננים הזה:
    א- ארגוני הבריאות מתריעים שאי-הנקה מעלה משמעותית את אחוזי הסיכון לבעיות א', ב' וג';
    ב- על כן ארגוני הבריאות ממליצים על הנקה של שנה (משרד הבריאות הישראלי) שנתיים (ארגון העולמי) ומעלה;
    ג- אחוז התינוקות בארץ היונקים עד גיל שנה עומד על כ15% בלבד;
    ד- אחוז הילדים הסובלים היום מבעיות א', ב' וג' גבוה במיוחד;
    ה- הגוף שעוסק באלטרנטיבה להנקה ילמד אותנו איך להתמודד עם בעיות א', ב' וג'.

    משהו כאן לא בסדר?

  • איגלו  ביום 25 בינואר 2010 בשעה 3:56 PM

    חברות תרופות כל הזמן מארגנות כנסים לרופאים – זה עניין מקובל. ובאמת נשמע בעייתי מאוד. האם יש לזה איזה שהם כללים מותר ואסור? והאם אפשר להיות רופא ולהתנזר מדברים שממומנים בידי בעלי אינטרס? (כנסים, מחקרים, אנא עארף מה עוד)

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  ביום 19 בפברואר 2010 בשעה 9:00 PM

    הקורס היה מצויין, ההרצאות מרתקות וכיסו מגוון רב מאוד של נושאים הקשורים לתזונה. לידיעתך, הייתה הרצאה מצויינת על…. חשיבות ההנקה ויתרונות חלב אם. מדובר בקורס מקצועי נטו ברמה גבוהה. לא חולקו מתנות, ולמי ששאל, יש הנחיות ברורות והגבלות קשות מה מותר ומה אסור לחברות.
    ובכלל להעביר ביקורת זה הכי קל, אם היית רואה את תוכנית הקורס ובוודאי אם היית נוכחת בו, אני מניח שהפוסט הקודם שלך כלל לא היה נכתב

  • מיכל  ביום 10 במרץ 2010 בשעה 10:15 PM

    כל הרופאות שאני מכירה מניקות/הניקו. וגם אני הנקתי אבל זה לא עזר נגד דלקת האזניים ובסוף הדובון הקטן שלי עוד אלרגי לפניצילין…

  • (עוד) כנרת  ביום 16 בנובמבר 2010 בשעה 9:12 PM

    פגשתי לפני כמה חודשים את ד"ר דרור מנדל והוא תומך הנקה, וגם למרחקים ארוכים. מבעס אותי שהוא מופיע בכזה כנס. השאלה אם כל או רוב הכנסים הם בחסות חברה מסחרית זו או אחרת…

  • חבילת לידה  ביום 31 בינואר 2011 בשעה 3:53 PM

    זה ידוע שחברות תרופות מארגנות כנסים, ולרוב "משכירות" את שירותיהם של רופאים על מנת שירצו, אבל צריך לזכור שזה שהרופא התארח בכנס פירסומי שכזה לאו דווקא אומר משהו על איכותו כרופא, ואין זה אומר שהוא מחויב בצורה כלשהי לחברה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: